Sistemler
Oyuncu Hasarı Ayarlamaları
Ganimet değişiklikleriyle birlikte oyun hızı biraz arttı.
Bu da oyuncuların hedeflediğimizden çok daha çabuk şekilde elenmesine sebep
oluyor. Dolayısıyla oyuncu hasarını biraz azaltıyoruz.
- 1
Yıldız, 2. Aşama: 2 ⇒
1
- 2
Yıldız, 2. Aşama: 3 ⇒
2
- 3
Yıldız, 1. Aşama: 4 ⇒
3
- 3
Yıldız, 2. Aşama: 5 ⇒
4
- 3
Yıldız, 3. Aşama: 6 ⇒
5
Gizemli Kutu Sistemi Ayarlamaları
Yeni sistem oyunu olumlu yönde etkiledi; fakat biraz ince
ayar gerekiyor. Dolayısıyla bazı değişikliklere gidiyoruz.
- Yaygın
kutuların içindeki ortalama altın miktarı azaldı.
- Sıra
dışı kutuların içindeki ortalama altın miktarı birazcık azaldı.
- Altın
kutuların ortaya çıkma ihtimali biraz azaldı.
- 4.
aşama birimler artık sıra dışı kutulardan düşmüyor.
- Tüm
kutulardan Yetiş Neeko çıkma ihtimali biraz arttı.
Özellikler
Ejderha
Büyü direnci kazanmanın kolaylığı ve buna karşı etkili
fazla taktik bulunmamasından ötürü, ejderha özelliğinin ve Ejder Pençesi'nin
gücünü azaltıyoruz.
- Ejderha
(2): %83 Büyü Direnci ⇒
%75 Büyü Direnci
Buzul
Buzul tetiklenmeleri biraz fazla etkili; dolayısıyla buzula
da Kılıç Kıran'a getirdiğimize benzer bir değişiklik getiriyoruz.
- Buzul
Sersemletme Süresi: 2 saniye ⇒ 1,5 saniye
- Buzul
Sersemletme İhtimali: 20/30/45 ⇒ 20/33/50
Hiçlik Yaratığı
Kai'Sa'yla birlikte Hiçlik yaratıklarının erken
safhalardaki gücünü azaltmak istiyoruz. Tabii yine de daha fazla kombinasyon
seçeneği getirmeyi ve tamamen Hiçlik yaratıklarına yatırım yapanları ödüllendirmeyi
de hedefliyoruz.
- (2)
Çatışma boyunca bir rasgele Hiçlik yaratığı şampiyon gerçek hasar verir.
- (4)
Çatışma boyunca tüm Hiçlik yaratığı şampiyonlar gerçek hasar verir.
Yordle
Bombardıman Topu'nun sakınmaları yok sayma etkisini
kaldırdık ve bu etki artık sadece vahşilerde mevcut. Dolayısıyla yordle'ların
gücünün bir kısıyoruz. Ayrıca Pofuduk Eldiven'le birlikte 9 birimlik bir
seçenek de ekliyoruz.
- Yordle'ların
Sakınma İhtimali: %35/%60 ⇒
%30/%60/%90
Genel Özellik Ayarlamaları
- Suikastçı:
(3) %75 Kritik Vuruş Hasarı ve %10 Kritik Vuruş İhtimali / (6) %150 Kritik
Vuruş Hasarı ve %25 Kritik Vuruş İhtimali / (9) %225 Kritik Vuruş Hasarı
ve %40 Kritik Vuruş İhtimali ⇒ (3) %75 Kritik Vuruş Hasarı ve %10 Kritik
Vuruş İhtimali / (6) %150 Kritik Vuruş Hasarı ve %20 Kritik Vuruş İhtimali
/ (9) %225 Kritik Vuruş Hasarı ve %30 Kritik Vuruş İhtimali
- Ninjaların
Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü: 50/70 ⇒ 50/80
- Soylu:
İsabet halinde 25 Can ⇒ İsabet
Halinde 30 Can
- Şekil
Değiştiricilerin İlave Canı: %60/%120 ⇒ %60/%100
- Kolcu:
%30/%70 ⇒
%25/%70
Şampiyonlar
Yeni Eklenen
Kai’Sa:
- Köken: Hiçlik Yaratığı
- Sınıf: Kolcu
- Sınıf: Suikastçı
- Bedel: 5
- Can: 700
- Zırh: 20
- Saldırı Gücü: 55
- Saldırı Hızı: 1,25
- Başlangıç Manası/Toplam Mana: 50/125
- Yetenek: Ölümcül Dürtü - Kai'Sa en uzaktaki rakip birime atılarak 3 saniyeliğine 300/600/900 Hasar engelleyen bir kalkan ve %30/60/90 Saldırı Hızı kazanır.
o Kai'sa'nın hem Hiçlik hemde Kolcu komplarının vazgeçilmezi olacağı çok olası gözüküyor (Hatta tüm birimler arasındaki en popüleri dahi olabilir). Kendisini oyunun son aşamalarında bulduğunuzda Kolcu komplarında Vayne'nin yerine hiç düşünmeden koyabilirsiniz. Böylece Kolcu ve Hiçlik'leride aynı kompta çok rahat bir şekilde bağlayabilirsiniz. Normal vuruşlarının gerçek hasar vurduğu ve hiçbir savunma eşyası tarafından engellenemediği bir birim düşünün, Kai'sa'nın oyuna getireceği yıkımı düşünemiyorum bile.
Anivia
Anivia 5 Altınlık bir şampiyona göre fazla zayıf; bu yüzden
onu arka safların saldırı hızını yavaşlatabilen güçlü bir birim olarak
değiştiriyoruz.
- Can:
700 ⇒
750
- Saldırı
Hızı: 0,6 ⇒
0,8
- Başlangıç
Manası/Toplam Mana: 0/100 ⇒
50/125
- Yeteneğin
Hedef Belirlemesi: Rasgele ⇒ En uzaktaki hedef
Kassadin
Kassadin hem zamanla hasar veriyor, hem kalkan kazanıyor
hem de mana emiyor. Yani fazlasıyla güçlü. Kimliğini ön saf büyücüsü olarak
değiştiriyor ve hasarının bir kısmını alıyoruz.
- Saldırı
Gücü: 50 ⇒
40
- Saldırı
Hızı: 0,6 ⇒
0,55
- Zırh:
25 ⇒ 35
- Mana
Çalma ve Kalkan Gücü: 20/40/60 ⇒ 25/50/75
o Bu değişiklikler Kassadin'i olduğundan daha da güçlü yapacak gibi gözüküyor. Kendisi Youmuu ile suikastçı özelliğini aldığında zaten bu saldırı gücü zayıflatmasını hissetmeyecek bile. Şimdi daha da fazla mana çalıyor ve kalkan kazanıyor.
Miss Fortune
Miss Fortune'u güçlü normal saldırılara sahip ama
yeteneğini nadiren kullanan bir birim haline getirecek bazı ayarlamalara
gidiyoruz. Yeteneğini kullandığındaysa artık yer yerinden oynayacak!
- Can:
700 ⇒
750
- Saldırı
Hızı: 0,85 ⇒
0,95
- Mana:
0/75 ⇒
0/150
- Yetenek
Hasarı: 900/1300/1700 ⇒
1300/2000/2700
- Yeteneğin
Hedef Belirlemesi: Mevcut hedef ⇒ En uzaktaki hedef
1. Aşama
- Mordekaiser'in
Manası: 0/100 ⇒
50/150
- Mordekaiser'in
Yetenek Hasarı: 200/325/450 ⇒ 250/500/750
- Tristana'nın
Yetenek Hasarı: 60/90/120 ⇒
70/110/150
o 9.18 yamasında getirilen Şovalye güçlendirmesi ile Morde'yi daha sık görür olmuştuk. Hayalet kökenine sahip olmasıda bu durumu baya bi etkilemişti. Ancak Morde hala en az tercih edilen şovalyelerden birisiydi. Bu güçlendirme ile birlikte oyunun erken safhalarında da hiç çekinilmeden oyun alanına sürebileceğimiz bir birim olacak gibi gözüküyor. Morde'yi artık oyunun ilk safhalarında Soylu bufflı kompların yanında Şovalye buffını aktif hala getirmek için Darius yerine hiç düşünmeden koyabilirsiniz.
2. Aşama
- Blitzcrank'in
Canı: 600 ⇒
650
- Blitzcrank'in
Yetenek Hasarı: 100/450/800 ⇒ 250/550/850
- Braum'un
Manası: 0/50 ⇒
0/75
- Rek'Sai'nin
Saldırı Hızı: 0,65 ⇒
0,6
3. Aşama
- Ashe'in
Manası: 0/100 ⇒
0/125
- Katarina'nın
Tetiklenme Başına Hasarı: 40/60/80 ⇒ 45/70/95
- Shyvana'nın
Yakma Hasarı: 250/375/500 ⇒
200/300/400
- Veigar'ın
Yetenek Hasarı: 300/550/800 ⇒ 350/650/950
- Vi'ın
Canı: 650 ⇒
700
- Vi'ın
Yetenek Hasarı: 250/450/650 ⇒ 300/500/700
- Volibear'in
Canı: 700 ⇒
750
- Volibear'in
Saldırı Gücü: 75 ⇒
70
- Volibear'in
Saldırı Hızı: 0,55 ⇒
0,6
4. Aşama
- Akali'nin
Saldırı Hızı: 0,7 ⇒
0,85
- Gnar'ın
Canı: 750 ⇒
700
- Gnar'ın
Dönüşme Canı: 300/600/900 ⇒
250/450/650
- Jinx'in
Saldırı Hızı: 0,65 ⇒
0,7
- Kindred'ın
Saldırı Hızı: 0,65 ⇒
0,7
- Kindred'ın
Yetenek Süresi: 4/5/6 ⇒
3/4/5
- Sejuani'nin
Canı: 850 ⇒
800
- Sejuani'nin
Sersemletme Süresi: 2/4/6 ⇒
2/3,5/5
o Sejuani çoğunlukla maksimum 2.seviyede oynandığından dolayı 3. seviyedeki zayıflatmayı konuşmak biraz saçma geliyor. Bu değişiklik zaten güçlü olan Sejuani'yi pekte etkileyecek gibi gözükmüyor, aksine 1.seviyede daha kullanışlı olacak gibi duruyor.
5. Aşama
- Swain'in
Tetiklenme Başına Hasarı: 50/100/150 ⇒ 40/80/120
- Swain'in
Tetiklenme Başına İyileşmesi: 40/70/100 ⇒ 30/60/90
- Yasuo'nun
Canı: 700 ⇒
750
o Gnar'a yapılan zayıflatmaya kıyasla Swain'e yapılan zayıflatmanın Şekil değiştiriciler için çokta önemi yok gibi. Ancak Swain tek başına bile güçlü bir birim, bu zayıflatma ile kendisini artık daha az göreceğiz gibi.
Eşyalar
- Ejder
Pençesi: %83 Büyü Direnci ⇒
%75 Büyü Direnci
- Donmuş
Yürek: %30 Saldırı Hızı Azaltması ⇒ %35 Saldırı Hızı Azaltması
- Ebedi
Kılıç: +%200 Kritik Vuruş Hasarı ⇒ +%150 Kritik Vuruş Hasarı
- Bombardıman
Topu: Artık "Saldırılardan sakınılamaz" etkisi vermiyor.
- Haşmetli
Hydra: Azami canın %10'u kadar saçılma hasarı verilir ⇒ Hedefe ve arkasındaki
bitişik rakiplere azami canın %3'ü kadar hasar verilir
- Karayel:
Artık özgün bir eşya.
Giderilen Hatalar
- Gangplank
ve Akali'nin hareket hızı düzeltildi.
- Kolcu
ilavesi artık doğru biçimde %100 İlave Saldırı Hızı sağlıyor.
- Kolcu
ilavesi artık kendi üstünde birikemiyor.
- Eşleştirmede
aynı oyuncunun gelme ihtimali artık daha az.
- Shyvana'nın
yetenek ipucu artık iyileştirme engellediğini söylemiyor.
- Elise'in
örümcek yavruları artık doğru niteliklere sahip.
- Lucian'ın yeteneğinin menzili artık her zman normal saldırı menziliyle aynı.
Eşya Değişiklikleri
· Yeni bir eşya bileşeni
· Bu eşya bileşeninden oluşturulabilecek 8 yeni eşya + Ebedi Kılıç (Artık iki TEK Kılıcı ile oluşturulmayacak)
· İlahların Kılıcı kaldırıldı
· İlahların Kılıcı ve Ebedi Kılıç'ın yerine aynı bileşenlerden oluşturulan iki yeni eşya
Değişen Eşyalar
İlahların Kılıcı ve Ebedi Kılıç'ın yerine getirilen eşyalar:

Ölüm Kılıcı
- Tarif:
TEK Kılıcı + TEK Kılıcı
- Etki: Kullanıcı bir şampiyon katlettiğinde veya asist aldığında, çatışma sonuna kadar fazladan 15 Saldırı Gücü kazanır (sınırsız yük biriktirebilir).

Dev Katili
- Tarif:
TEK Kılıcı + Nişancı Yayı
- Etki:
Kullanıcının saldırıları hedefin azami canının %5 kadarını fazladan gerçek
hasar olarak verir.
o Bunun anlamı: Son Fısıltı verdiğiniz bir birim saldırı gücü ne olursa olsun, yaptığı düz vuruşlar ile rakibinin canı ne olursa olsun (Örn: 999999999 HP) en fazla 20 düz vuruşla tek başına bu birimi öldürebilecek. Tabi Warmog'un Zırhı, Kanasusamış gibi can yenileyen eşyalara sahip bir düşman bu durumu değiştirebilir. Böyle durumlarda Kırmızı Güçlendirme ile takviye edilen bi Son Fısıltı ile çok rahat baş edilebilir. Ayrıca Braum'a karşıda kullanılabilinecek bir eşya gibi duruyor.
Yeni Eşya Bileşeni

İdman Eldiveni
- Yeni Bileşen: +%10 Kritik Vuruş İhtimali ve +%10 Sakınma İhtimali kazandırır.
- İdman Eldiveni'ni kullanarak bir eşya oluşturduğunuzda, eşyanın temel nitelikleri ya saldırıya (%20 Kritik Vuruş İhtimali) ya da savunmaya (%20 Sakınma İhtimali) yönelik şekilde değişir. Hırsız Eldiveni ve Pofuduk Eldiven ikisini birden kazanır.
Yeni Eşyalar

Ebedi Kılıç
- Tarif:
İdman Eldiveni + TEK Kılıcı
- Nitelikler:
+%20 Kritik Vuruş İhtimali
- Etki:
+%150 Kritik Vuruş Hasarı

Hırsız
Eldiveni
- Tarif:
İdman Eldiveni + İdman Eldiveni
- Etki: Bu eşya üç yuvayı da kaplar. Tur başlangıcında rasgele iki eşya oluşturur.

Adaletin Eli
- Tarif:
İdman Eldiveni + Tanrıça'nın Gözyaşı
- Etki: Tur başlangıcında %40 Hasar veya isabet halinde 40 Can kazandırır.
Draven, Kolcular veya menzilli Silahşörler için iyi bir yan eşya

Mücevherli Eldiven
- Tarif:
İdman Eldiveni + Aşırı Büyük Sopa
- Etki:
Kullanıcının yetenekleri kritik vuruş yapabilir.
o 1. seviyedeki Aurelion Sol veya Karthush'unuzun başka herhangi bir eşya gerekmeden 1 yetenekte tüm haritayı yok ettiği bir meta.

Cıva
- Tarif:
İdman Eldiveni + Negatron Pelerini
- Etki:
Uygulanan bir sonraki kitle kontrolü etkisini geçersiz kılar. Bekleme
süresi 5 saniye.
o Buzul komplarına karşı birebir.

Buzdoğan Eldiven
- Tarif:
İdman Eldiveni + Zincir Yelek
- Etki:
Kullanıcısı saldırıdan sakındığında rakibin saldırı hızını %35 düşüren ve
gitgide genişleyen bir alan oluşturur.
o Sejuani üzerinde çok tehlikeli bir silaha döüşebilir

Kapan Pençe
- Tarif:
İdman Eldiveni + Dev Kemeri
- Etki:
Çatışma başladığında kullanıcı bir büyü kalkanı kazanır. Kalkanı kıran
şampiyon sersemletilir.
o Bu eşyayı ön saflarda değilde arkalarda ulaşması güç olan bir birime vermenizi tavsiye ederim. Böylelikle büyücü kompu giden rakibinizin en arkada duran, dolayısıyla en çok değer verdiği, birimi ilk yeteneğinde turun büyük bölümünü sersemlemiş bir şekilde geçirebilir. Bu eşyayı öndeki bir şampiyona koyduğunuzda Morgana gibi ön saflarda zaten çabuk ölen bir birimi sersemletmesini istemezsiniz.

Otomatik Arbalet
- Tarif:
İdman Eldiveni + Nişancı Yayı
- Etki: Otomatik Arbalet, kullanıcısı katledildiğinde yeni bir takım arkadaşına geçerek fazladan %20 Saldırı Hızı ve Kritik Vuruş İhtimali kazandırır.
o Bu eşyayı, hemen hemen her turda ölen ön saftaki bir birime verin, bu birim öldüğünde etki katlanarak diğer bir birime geçecek, bu şekilde taşıyıcınız birazda şansın yardımıyla bu eşyanın 2 veya 3 defa katlanmış özellikteki haline sahip olabilir.

Pofuduk Eldiven
- Tarif:
İdman Eldiveni + Spatula
- Etki: Kullanıcı ayrıca bir yordle.
No comments:
Post a Comment